ONICO w rankingu medialności brandów na polskim rynku

Fotolia_144168058_Subscription_Monthly_XXL.jpg

Magazyn „Press” oraz „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zaprezentowały wyniki analizy Top Marka 2018 – największego rankingu medialności brandów na polskim rynku. Tegoroczna XI edycja badania obejmuje aż 500 marek z 50 branż.

Wśród nich na 128. miejscu w rankingu ogólnym oraz 9. miejscu w rankingu branży energetycznej uplasowała się marka ONICO!

Na potrzeby raportu przeanalizowano materiały z prasy, Internetu i social media opublikowane w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku – łącznie ponad 52 mln informacji: 1 mln tekstów prasowych, 5 mln internetowych i aż 46 mln postów w mediach społecznościowych. To świadczy o wciąż rosnącej sile kanałów social media w budowaniu pozycji brandu, które ONICO stale wykorzystuje w komunikacji ze swoimi odbiorcami.

ONICO jest jedyną firmą z całkowicie prywatnym kapitałem, która znalazła się w pierwszej dziesiątce rankingu branży ENERGETYKA I SUROWCE. Liderem rankingu branżowego, a także liderem rankingu ogólnego jest PGE Polska Grupa Energetyczna.

Warto także zwrócić uwagę na nowatorską metodologię analizy w porównaniu z zeszłymi latami, która poza wskaźnikami takimi jak ilość wzmianek o marce w oparciu o dane o konsumpcji medium (Impact) uwzględnia także ich wydźwięk w oparciu o podział na udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o danym brandzie. Nowa zmienna określona przez badaczy jako „Indeks Sentymentu” dla marki ONICO wynosi 1,89. To pokazuje, że odbiorcy nie tylko dostają wiele komunikatów dotyczących naszej firmy (wskaźnik Impact – 384 304 693), ale także w większości oceniają je pozytywnie.

Więcej informacji na stronie internetowej https://topmarka.press.pl/ oraz w listopadowym wydaniu magazynu „Press”.